SK
Stroon je pulzujúcim elementom na slovenskej hudobnej scéne už viac ako dekádu. Nielen vďaka vibrafónu, ktorý je jeho hlavným nástrojom, ale aj vďaka škále projektov a spoluprác, v ktorých necháva svoj rukopis. Zasnenosť, kontemplácia, snaha o beztiažovosť, konceptualita -to všetko sú idey v jeho hudbe. Modalita, rytmické štruktúry, minimalizmus, skreslenie, synthové plochy a proto-melodika –to všetko je jeho hudba sama.
Jeho živé hrania ale aj produkcia sú špecificky vytvárané podľa miesta, času, obecenstva i daného projektu čoho výsledkom je zmes elektro-akustických kompozícií ktoré majú snahu objavovať nové horizonty a sprostredkovať imerzívny zážitok.
Stroon na seba upozornil v roku 2010 debutom Ruine Noire, ktoré si vyslúžilo veľmi pozitívne ohlasy. Odvtedy takmer každý rok prináša správu o svojom momentálnom hudobnom smerovaní. Skoršie albumy pre neho znamenali objavovanie vlastného “elektronického” jazyka, ku ktorému postupne pripájal vibrafón. Ten na albume Solar Preludes spojil s metalovou gitarou. Neskôr svoju charakteristickú elektroniku začal prepájať viac s vážnou hudbou: napr. na Songs of Concealed Amplitude a Meditations on Dichotomy s ansámblom a sopránom, na Überhormones so speváckym zborom. Nazretie do čias staršej elektronickej hudby (Jarre, Oldfield) v symbióze s vibrafónom priniesol album Temple Timbre Embers. Ostatný album Metal Bubble Memories prináša jeho predstavu filmovej hudby. Silným momentom roka 2024 bola pre Stroona spolupráca so Slávou Daubnerovou na predstavení Die Troerinnen v Landestheater Sankt Pölten kde pripravujú aj ďalšiu inscenáciu v roku 2025. Veľkú časť jeho tvorby predstavuje hudba pre divadelné predstavenia (Die Troerinnen, Shift, Folklore not War), tanečné divadlo (Priviazaní na kôl okamihu, Od zeme) filmy (Good Old Czechs, Válečné Zpravodaj), seriály a krátke filmy (Ikony, Kraj, Výtvarná rozcvička, Empty Spaces), nemé filmy (Extáza, Metropolis) či site-specific vystúpenia (Biela Noc, SNG), eventy (Eset Science Award, CNTBU) a reklamy. Za posledných desať rokov odohral množstvo koncertov na Slovensku aj v zahraničí (Open’er, Lunchmeat, BAM festival, Waves, BUSH, Konvergencie, VIVA musica, Pohoda…)
www.stroonmusic.net
AT
Ben James je generálnym riaditeľom a zakladateľom 3D generatívnej AI platformy Atlas.
Keď Ben začal s profesiou architekta, bol šokovaný obmedzenou úlohou nových technológií v procese navrhovania. Zistil, že nedostatok automatizácie znamená, že kreatívni jednotlivci trávia príliš veľa času úlohami, ktoré nie sú vhodné pre ich odbornosť.
V roku 2021 založil spoločnosť Atlas, aby rozšíril a zameral kreativitu dizajnérov s dôrazom na hry a budovanie virtuálnych svetov.
Predtým, ako získal magisterský titul z architektúry na Univerzite úžitkového umenia vo Viedni, Ben vyštudoval Magna Cum Laude na Kenan-Flagler Business School na UNC a pracoval ako finančný a strategický konzultant v New Yorku a Londýne.
Jeho práce boli vystavené vo významných múzeách a galériách, napríklad v hosťujúcej škole Architectural Association v Číne, v A+D Museum v Los Angeles, v Storefront for Art & Architecture v New Yorku a na Bienále architektúry v Tallinne.
SK
Stroon je pulzujúcim elementom na slovenskej hudobnej scéne už viac ako dekádu. Nielen vďaka vibrafónu, ktorý je jeho hlavným nástrojom, ale aj vďaka škále projektov a spoluprác, v ktorých necháva svoj rukopis. Zasnenosť, kontemplácia, snaha o beztiažovosť, konceptualita -to všetko sú idey v jeho hudbe. Modalita, rytmické štruktúry, minimalizmus, skreslenie, synthové plochy a proto-melodika –to všetko je jeho hudba sama.
Jeho živé hrania ale aj produkcia sú špecificky vytvárané podľa miesta, času, obecenstva i daného projektu čoho výsledkom je zmes elektro-akustických kompozícií ktoré majú snahu objavovať nové horizonty a sprostredkovať imerzívny zážitok.
Stroon na seba upozornil v roku 2010 debutom Ruine Noire, ktoré si vyslúžilo veľmi pozitívne ohlasy. Odvtedy takmer každý rok prináša správu o svojom momentálnom hudobnom smerovaní. Skoršie albumy pre neho znamenali objavovanie vlastného “elektronického” jazyka, ku ktorému postupne pripájal vibrafón. Ten na albume Solar Preludes spojil s metalovou gitarou. Neskôr svoju charakteristickú elektroniku začal prepájať viac s vážnou hudbou: napr. na Songs of Concealed Amplitude a Meditations on Dichotomy s ansámblom a sopránom, na Überhormones so speváckym zborom. Nazretie do čias staršej elektronickej hudby (Jarre, Oldfield) v symbióze s vibrafónom priniesol album Temple Timbre Embers. Ostatný album Metal Bubble Memories prináša jeho predstavu filmovej hudby. Silným momentom roka 2024 bola pre Stroona spolupráca so Slávou Daubnerovou na predstavení Die Troerinnen v Landestheater Sankt Pölten kde pripravujú aj ďalšiu inscenáciu v roku 2025. Veľkú časť jeho tvorby predstavuje hudba pre divadelné predstavenia (Die Troerinnen, Shift, Folklore not War), tanečné divadlo (Priviazaní na kôl okamihu, Od zeme) filmy (Good Old Czechs, Válečné Zpravodaj), seriály a krátke filmy (Ikony, Kraj, Výtvarná rozcvička, Empty Spaces), nemé filmy (Extáza, Metropolis) či site-specific vystúpenia (Biela Noc, SNG), eventy (Eset Science Award, CNTBU) a reklamy. Za posledných desať rokov odohral množstvo koncertov na Slovensku aj v zahraničí (Open’er, Lunchmeat, BAM festival, Waves, BUSH, Konvergencie, VIVA musica, Pohoda…)
www.stroonmusic.net