Art & Tech
Days 24

18 - 23
NOV 2024
KOŠICE

Program

PERIPHERY

Art & Tech
Days 24

18 - 23
NOV 2024
KOŠICE

PERIPHERY

Program

Workshopy

Výstavy

 Art & Tech Conference 24

Pridajte sa k nám od 18. do 23. novembra 2024 na festival Art & Tech Days, kde vkročíme na PERIFÉRIU. Objavíme hranice a odkryjeme nové perspektívy v umení, dizajne, vede a v technológiách, inšpirované práve perifériou, ktorá je rodiskom inovácií a zmeny. Art & Tech Days vám prináša Creative Industry Košice v spolupráci s EIT Culture & Creativity – sieťou inovátorov a vizionárov podporujúcich kultúrny a kreatívny priemysel v Európe.

V čase rýchlych zmien nám periféria ponúka jedinečný pohľad na riešenie globálnych výziev. Predstavte si prelomové diela umelcov ako Banksy, ktorého pouličné umenie komentuje spoločenské a politické otázky, alebo na inovatívne návrhy Buckminstera Fullera, ktorý vytvoril udržateľné geodetické kupoly. Tieto príklady nám pripomínajú, že najhlbšie myšlienky často vznikajú na okrajoch a menia naše vnímanie centra.

Zažite bohatý program podujatí s najlepšími rečníkmi, workshopmi a špičkovými umelcami. Objavte, ako sa umenie a technológie stretávajú na periférii, kde vytvárajú udržateľnú budúcnosť, spochybňujú bežné normy a inšpirujú k empatii a inkluzivite. Art & Tech Days nie je len festival, je to pozvanie prehodnotiť náš svet zvonku dovnútra.

Preskúmajme spoločne PERIFÉRIU a vytvorme budúcnosť, v ktorej je hranica miestom pre rozvoj kreativity a inovácií.

Art & Tech 
Days 24

Spíkri/Lektori

Art & Tech 
Days 24

Umelci

KÚPIŤ
VSTUPENKY

KÚPIŤ LÍSTOK

Prihlás sa na odber Newslettera

Ďakujeme za prejavenú dôveru!
Niečo sa nepodarilo.

Benjamin James

AT

Ben James je generálnym riaditeľom a zakladateľom 3D generatívnej AI platformy Atlas.

Keď Ben začal s profesiou architekta, bol šokovaný obmedzenou úlohou nových technológií v procese navrhovania. Zistil, že nedostatok automatizácie znamená, že kreatívni jednotlivci trávia príliš veľa času úlohami, ktoré nie sú vhodné pre ich odbornosť.

V roku 2021 založil spoločnosť Atlas, aby rozšíril a zameral kreativitu dizajnérov s dôrazom na hry a budovanie virtuálnych svetov.

Predtým, ako získal magisterský titul z architektúry na Univerzite úžitkového umenia vo Viedni, Ben vyštudoval Magna Cum Laude na Kenan-Flagler Business School na UNC a pracoval ako finančný a strategický konzultant v New Yorku a Londýne.

Jeho práce boli vystavené vo významných múzeách a galériách, napríklad v hosťujúcej škole Architectural Association v Číne, v A+D Museum v Los Angeles, v Storefront for Art & Architecture v New Yorku a na Bienále architektúry v Tallinne.

Winy Maas

NL

Winy je urbanista, architekt a zakladajúci partner oceňovanej holandskej kancelárie MVRDV, ktorú založil spolu s Jacobom van Rijsom a Nathalie de Vries. Od roku 1993 v nej viedol interdisciplinárny tím. Kancelária MVRDV získala medzinárodné uznanie za širokú škálu budov, miest a krajiny, ktoré sú inovatívne, experimentálne a spájajú teóriu s praxou.

Jeho vedenie je poháňané oddanosťou zeleným, užívateľsky definovaným, udržateľným mestám a priestorom a zároveň je hnacou silou mnohých oceňovaných projektov kancelárie MVRDV. Patrí medzi ne holandský pavilón na Expo 2000 v Hannoveri, Villa VPRO v Hilversume, WoZoCo v Amsterdame, Markthal v Rotterdame, Crystal Houses v Amsterdame, knižnica Tianjin Binhai, sklenená farma v Schijndel, Radio Hotel and Tower v New Yorku, Valley v Amsterdame a prvý verejne prístupný umelecký depozitár na svete Depot Boijmans Van Beuningen.

Vo Winyho širokom portfóliu je aj niekoľko masterplanov, vrátane vízie budúcnosti Veľkého Paríža, ľavého brehu v Bordeaux a nábrežia v Osle. Tiež navrhol a dohliadal na svetovú záhradnícku výstavu Floriade 2022 a v rokoch 2017 až 2022 dohliadal na centrum mesta Eindhoven.

Winy spája prax s akademickým vedením. Okrem práce pre MVRDV, je profesorom urbanizmu a architektúry na Technickej univerzite v Delfte. V roku 2008 vytvoril The Why Factory, výskumný inštitút, ktorý vedie v rámci TU Delft a skúma možnosti rozvoja miest budúcnosti. V roku 2022 bol vymenovaný za hosťujúceho profesora na Fakulte architektúry ČVUT v Prahe.

Jeho akademická práca zahŕňa aj početné hosťujúce profesúry na významných medzinárodných inštitúciách vrátane Architectural Association School of Architecture v Londýne, Massachusetts Institute of Technology, Yale University, Columbia University v New Yorku, Strelka Institute v Moskve, Hong Kong University, Rotterdam Building Academy a České vysoké učení technické.

Okrem mnohých ocenení, ktoré získali projekty MVRDV, bol Winy v roku 2015 holandskou vládou vymenovaný za nositeľa Rádu holandského leva. V roku 2011 mu francúzska vláda udelila Rad Čestnej légie za jeho prácu, ktorú charakterizuje experimentovanie, inovácia a udržateľnosť.

Mitchell Joachim

USA

Mitchell je profesor architektúry na Newyorskej univerzite. Ako pedagóg pôsobil tiež na univerzitách Pratt, Columbia, Syracuse, Rensselaer, Washington (St. Louis), Cornell, Parsons a EGS. Doktorát získal na Massachusetts Institute of Technology, MAUD na Harvard University, M.Arch na Columbia University s vyznamenaním. Je členom TED Senior Fellow a získal štipendiá v rámci Safdie Architects a Martin Society for Sustainability na MIT.

Pracoval ako architekt v profesionálnych kanceláriách v LA, Massachusetts a New Yorku a je spoluzakladateľom neziskovej výskumnej skupiny pre umenie, architektúru a mestský dizajn – Terreform ONE a spolupredsedom Global Design NY. Získal mnoho ocenení vrátane Fulbrightovo štipendia, grantu NEA na umelecké projekty, ceny LafargeHolcim Acknowledgement Prize, ceny AIA New York Urban Design Merit Award, 1. miesto na International Architecture Award, Zumtobel Award for Sustainability, Architizer A+ Award, History Channel Infiniti Award for City of the Future a Time Magazine Best Invention with MIT Smart Cities.

Je spoluautorom štyroch kníh: „Super Cells: Building with Biology“ (TED Books), „Global Design” (Prestel, 2014), „XXL-XS” (Actar 2016) a „Design with Life” (Actar 2019) a “Biotech Architecture and Resilient Cities” (Biotechnologická architektúra a odolné mestá).

Tento významný architekt sa objavil tiež v mnohých článkoch: „100 ľudí, ktorí menia Ameriku“ (časopis Rolling Stone), „The Smart List: 15 ľudí, ktorým by mal budúci prezident načúvať“ /časopis Wired/, „50 pod 50 inovátorov 21. Storočia” /vydavateľstvo Images Publishing Group/ či „Budúcnosť životného prostredia” v časopise Popular Science.

Jeho dizajnérske práce boli vystavené vo múzeách a galériách po celom svete vrátane New Yorku, Londýna, Berlína, Toronta, Rotterdamu, Benátok či Prahy.

Nahum Romero Zamora

DE

Nahum je berlínsky umelec a skúsený rečník s viac ako desaťročnými medzinárodnými skúsenosťami v oblasti vesmírnej kultúry, umeleckého myslenia a predstáv o budúcnosti.

Stal sa hybnou silou zmeny a obhajcom za väčšie začlenenie umenia do vesmírneho sektora, ako aj za zodpovedné vesmírne aktivity.

V spolupráci s organizáciami ako NASA, SpaceX, ESA a Roskosmos vyvinul sériu umeleckých vesmírnych misií: od predstavení v nulovej gravitácii až po inštaláciu umeleckého diela na palubu Medzinárodnej vesmírnej stanice.

Nahum je zakladajúcim riaditeľom inštitútu KOSMICA, vesmírnej organizácie, ktorá sa venuje skúmaniu kultúrnych rozmerov vesmírnych aktivít a ich vplyvu na Zem. Je držiteľom ceny Space Leader Award od Astronautickej federácie.

Ako rečník vytvára jedinečné prejavy, v ktorých využíva inovatívne prístupy a svoje nápady a prácu kombinuje s hudbu, hypnózou a ilúziou.

Maya Magnat

IL

Maya Offir Magnat je performerka, rečníčka a pedagogička z Tel Avivu v Izraeli. Má magisterský titul v odbore vzdelávanie a technológie na univerzite v Haife, magisterský titul z výskumu performancie na univerzite v Tel Avive a je certifikovanou sexuálnou pedagogičkou. V záverečnej práci sa zamerala na sexuálnu výchovu na YouTube a na to, ako svoju úlohu vnímajú youtuberi.

V umeleckej tvorbe a vo výskume sa Maya zaoberá sprostredkovanou intimitou, sexualitou a technológiami, venuje sa témam žena a technológie a interaktívne umenie a hry. Zaujíma sa o hľadanie rôznych spôsobov, ako pomocou technológií vytvárať nové druhy intimity.

Maya patrí medzi zakladateľov komunity „Intimake“ pre ľudí z rôznych oblastí (tvorcovia, hackeri, vývojári, výskumníci, pedagógovia, terapeuti atď.), ktorí hľadajú rôzne spôsoby, ako vytvoriť intimitu prostredníctvom technológií s cieľom uľahčiť blízkosť a pozitívnu sexualitu.

Ako performerka a rečníčka vystupuje na rôznych festivaloch, v divadlách, múzeách, na akademickej pôde a konferenciách.

GPT, čo je láska? Technologický vývoj umelej inteligencie v posledných rokoch a tempo, akým ľudia túto technológiu prijímajú, je mimoriadne. Umelá inteligencia má a bude mať hlboký vplyv na všetky oblasti nášho života, vrátane zoznamovania, vzťahov, sexu a dokonca aj toho, ako sa rozídeme. Dúfame, že tieto nástroje nám pomôžu vyrovnať sa s výzvami a zložitosťami lásky a vzťahov. Koniec koncov, pri riešení akéhokoľvek iného problému sme zvyknutí obrátiť sa na technológiu… Môže však umelá inteligencia skutočne pomôcť s týmito výzvami? Maya vo svojej prednáške ukáže príklady rôznych spôsobov, akými sa v súčasnosti AI používa v kontexte sexuality a vzťahov. Pokúsi sa preskúmať, či môže AI pomôcť zlepšiť našu intimitu a ako ju môžeme využiť na podporu zdravej sexuality.

Leon van Oldenborgh

NL

Leon vytvára fyzické aj digitálne interaktívne zážitky, ktoré narúšajú spôsob, akým ľudia bežne interagujú so svojím prostredím. Nabádajú ľudí premýšľať, ako zvolené správanie v rámci herného zážitku súvisí s ich konaním mimo neho. Vo svojej práci skúmajú rozhodovanie a vzájomnú interakciu, ktorá nevychádza zo spoločenských očakávaní a kultúry, ale je výsledkom vplyvu faktorov, ako sú napr. technológie, zámer tvorcu čí vzájomné dohody.

Najnovšie sa ich práca zamerala na komunikovanie sily, ktorá spočíva v pozícii navrhovania široko rozšírených technológií, ako sú webové rozhrania alebo hry založené na polohe. Leon vystavovali na miestach ako Ars Electronica, IMPAKT a V2_ Lab.

Róbert Rampáček

SK

Róbert je scenárista, režisér, majster zvuku a dramaturgických koncepcií v košickom Onomatopoje štúdiu. Študoval na AKU v Banskej Bystrici a doštudoval na VŠMU v Bratislave ako filmový dokumentarista pod vedením Vlada Balca. Štúdium ukončil absolventským filmom Jonatán. Je otcom dvoch detí a festivalu dokumentárnych filmov DOCsk a autorom Almanachu slovenského dokumentárneho filmu a instagramového projektu #chodimpešo. V súčasnosti pomáha rozbiehať v košickom kine Úsmev inkluzívne filmové krúžky pre deti a tínedžerov. Je odovzdaný bežec, jazdí na longboarde a je milovníkom Knausgårda. Preferuje kontemplatívny prístup k životu a svojej práci.

Regina Loukotová

CZ

Regina je architektka a rektorka ARCHIP (Architectural Institute in Prague), prvej súkromnej architektonickej školy s výučbou v angličtine v Prahe. Kombinuje svoju architektonickú prax (ktorú začala v roku 1999 spolu s architektom Martinom Roubíkom; ateliér GEM architects) s pedagogickou činnosťou. Vyštudovala ČVUT, Fakultu architektúry v Prahe, kde dokončila postgraduálne štúdium na tému Architektúra a verejnosť.

Jej ateliér sa zúčastnil desiatok národných a medzinárodných súťaží, pričom úspech zaznamenali najmä v návrhu Veľkého egyptského múzea z roku 2003. Silno verí v zmenu prístupu k stavebnému prostrediu všeobecne, prostredníctvom vzdelávania. Aktívna je tiež v Českej komore architektov, kde je členkou Sekcie pre vzdelávanie. Zúčastňuje sa v porotách architektonických súťaží a spolupracuje tiež s odbornou tlačou a inými médiami. Od roku 2019 je členkou rady Fulbrightovej komisie v Českej republike.

Stroon

SK

Stroon je pulzujúcim elementom na slovenskej hudobnej scéne už viac ako dekádu. Nielen vďaka vibrafónu, ktorý je jeho hlavným nástrojom, ale aj vďaka škále projektov a spoluprác, v ktorých necháva svoj rukopis. Zasnenosť, kontemplácia, snaha o beztiažovosť, konceptualita -to všetko sú idey v jeho hudbe. Modalita, rytmické štruktúry, minimalizmus, skreslenie, synthové plochy a proto-melodika –to všetko je jeho hudba sama.

Jeho živé hrania ale aj produkcia sú špecificky vytvárané podľa miesta, času, obecenstva i daného projektu čoho výsledkom je zmes elektro-akustických kompozícií ktoré majú snahu objavovať nové horizonty a sprostredkovať imerzívny zážitok.

Stroon na seba upozornil v roku 2010 debutom Ruine Noire, ktoré si vyslúžilo veľmi pozitívne ohlasy. Odvtedy takmer každý rok prináša správu o svojom momentálnom hudobnom smerovaní. Skoršie albumy pre neho znamenali objavovanie vlastného “elektronického” jazyka, ku ktorému postupne pripájal vibrafón. Ten na albume Solar Preludes spojil s metalovou gitarou. Neskôr svoju charakteristickú elektroniku začal prepájať viac s vážnou hudbou: napr. na Songs of Concealed Amplitude a Meditations on Dichotomy s ansámblom a sopránom, na Überhormones so speváckym zborom. Nazretie do čias staršej elektronickej hudby (Jarre, Oldfield) v symbióze s vibrafónom priniesol album Temple Timbre Embers. Ostatný album Metal Bubble Memories prináša jeho predstavu filmovej hudby. Silným momentom roka 2024 bola pre Stroona spolupráca so Slávou Daubnerovou na predstavení Die Troerinnen v Landestheater Sankt Pölten kde pripravujú aj ďalšiu inscenáciu v roku 2025. Veľkú časť jeho tvorby predstavuje hudba pre divadelné predstavenia (Die Troerinnen, Shift, Folklore not War), tanečné divadlo (Priviazaní na kôl okamihu, Od zeme) filmy (Good Old Czechs, Válečné Zpravodaj), seriály a krátke filmy (Ikony, Kraj, Výtvarná rozcvička, Empty Spaces), nemé filmy (Extáza, Metropolis) či site-specific vystúpenia (Biela Noc, SNG), eventy (Eset Science Award, CNTBU) a reklamy. Za posledných desať rokov odohral množstvo koncertov na Slovensku aj v zahraničí (Open’er, Lunchmeat, BAM festival, Waves, BUSH, Konvergencie, VIVA musica, Pohoda…)

www.stroonmusic.net